Přinesou turbulentní změny u Ferrari úspěšnou Monzu?

3 minuty čtení

Jedna z nejprestižnějších Velkých cen v rámci seriálu Formule 1 se kvapem blíží. Legendární okruh v italské Monze, na domovské trati Ferrari, nabízí exkluzivní zážitek z nejprestižnějšího motoristického seriálu. V čem bude letošní ročník speciální a jaké novinky svět F1 poslední dny přinesl?

Soutěže o ceny a další zajímavosti najdete na našich sociálních sítích Facebooku, Instagramu a na Tik-Toku.

Závodní ředitel Ferrari Laurent Mekies skončil ve funkci před aktuální Velkou cenou Belgie. Míří do AlphaTauri. Ferrari tak čeká před jejich každoročním vrcholem sezony velká změna. Nutno podotknout, že u fanoušků Ferrari nebyl Mekies moc oblíbený. Není divu, dříve suverén seriálu opanoval pouze sedm závodů za poslední čtyři a půl sezony. Jde o další změnu ve vedení stáje. Už před sezonou rezignoval na pozici šéfa Ferrari Mattia Binotto, kterého nahradil Fréderic Vasseur.

Na Velké ceně Maďarska, kam s námi vyrazily stovky diváků a užívaly si jedno z mnoha Verstappenových prvenství, se Ferrari vůbec nedařilo. Festival chyba a zaváhání, ale hlavně absence ryzí rychlosti. Jen tak mimochodem, naposledy Ferrari vyhráli v červenci minulého roku, kdy se jim to povedlo hned dvakrát za sebou – ve Velké Británii zvítězil Carlos Sainz, o týden později v Rakousku jeho týmový parťák Charles Leclerc.

Ferrari a Monza, tohle spojení zkrátka funguje

Šestnáctkrát Scuderia Ferrari vyhráli Pohár konstruktérů, jejich závodníci se hned patnáctkrát stali mistry světa. Teď fanoušci stáje z Maranella věří, že se zlaté časy zase jednou vrátí. Třeba se velký comeback nastartuje právě na domácí trati v Monze.

Právě domácí stáj Ferrari je v historii VC na této trati nejúspěšnější. Naposledy se ale radovala na Monze roku 2019, kdy zvítězil v červených barvách Charles Leclerc z Monaka. Od té doby se radovali Pierre Gasly (2020), čerstvý navrátilec do seriálu Daniel Ricciardo (2021) a naposledy, jak jinak, holandský rychlík Max Verstappen (2022).

Vyloženě italského vítěze na Ferrari poznala Monza naposledy v roce 1966, kdy zvítězil Ludovico Scarfiotti. Ničeho podobného se letos nedočkáme, nejblíže ke startu v F1 má z Italů aktuálně testovací jezdec Ferrari Antonio Giovinazzi.

Co týden F1 dal a vzal?

  • S největší pravděpodobností se bude jezdit F1 přinejmenším až do roku 2027 na pneumatikách Pirelli. Aktuálně se na nich jezdí v průměru na jednu zastávku v boxech za závod. Podle zákulisních informací Bridgestone prohrál v tendru FIA. Bridgestone se používaly naposledy v roce 2010, od té doby se změnila jak velikost pneumatik, požadavky FIA, tak i samotné vozy.
  • Stáj Red Bull si stále žije svůj sen – vyhrát všechny letošní Velké ceny. Rekordy jsou od toho, aby se posouvaly a překonávaly. Šlo by o zatím neopakovatelný úspěch nejen holandského suveréna Maxe Verstappena a jeho Orange Army, ale i dvojky stáje Sergia Péreze z Mexika. Ten vyhrál dvě z prvních čtyř Velkých cen (Saúdská Arábie, Ázerbájdžán) a zdálo se, že dokáže SuperMaxe prohánět. Od té doby už má ale stáj i seriál jen jednoho krále.

Legenda, kterou musíte zažít

První Grand Prix Itálie se uskutečnila 4. září 1921 v Montichiari v provincii Brescia na okruhu využívající běžné silnice. Následující rok byl vybudován okruh Autodromo Nazionale Monza a od tohoto momentu je krom čtyř ročníků využíván nepřetržitě (1937, 1947, 1948 a 1980). V roce 1980 se z důvodu prací na bezpečnosti okruhu uskutečnila Grand Prix Itálie na okruhu Autodromo Enzo e Dino Ferrari v Imole. Následující rok se do Monzy vozy Formule 1 znovu vrátily a Monza je součástí kalendáře do dnešního dne.

Jde tedy o skutečnou legendu mezi závodními okruhy, kterou by měl navštívit alespoň jednou každý fanoušek Formule 1. Chtěli byste ji zažít už letos? Nabízíme samostatné vstupenky, autobusový zájezd i letecký zájezd. Přidejte se k dalším nadšencům a vyrazte s námi – aktuálně za LAST MINUTE ceny!